جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

آموزش سيم پيچي الكتروموتور سه فاز

۳۲ بازديد

 

P باشد (مانند سيم بندي يك طبقه) سربندي به صورت نزديك (سربه ته يا ته به سر) خواهد بود. سباسيم همچنين در زمينه توليد سيم شامل سيم لاكي , سيم مسي , سيم مغناطيسي و سيم آلومينيوم نيز فعاليت دارد و به صورت تخصصي انواع الكتروموتور را طراحي و توليد مي نمايد. در رسم دياگرام گسترده اين نوع سيم پيچي كلافها را به هر دو صورت مي توان نشان داد. اگر سيستم الكتريكي در اين ماشين ها DC (جريان مستقيم) باشد موتور و مولد را DC گويند در سيستم هاي مكانيكي و الكتريكي ماهيتاً با يكديگر متفاوتند در سيستم الكتريكي كميت هايي چون ولتاژ و جريان خود نمايي مي كنند. با اين حال ، نيروگاه هاي برق آبي بزرگتر با استفاده از ژنراتورهاي سه فاز براي بهره وري بيشتر ساخته شدند. در سيم پيچي موتورهاي هاي تك فاز با استارت موقت، به منظور ايجاد گشتاور قوي و برقراري حوزه دوار، اختلاف فاز الكتريكي سيم پيچي اصلي و استارت را، از لحاظ موقعيت مكاني، 90 درجه الكتريكي درنظر ميگيرند. انواع آرميچراجزاي تشكيل دهندهي آرميچرهانكات تكميلي در مورد انواع آرميچربا وجود آن كه انواع آرميچر به اقسام گوناگون موتور الكتريكي بستگي دارد. يكي از اولين نكاتي كه بايد هنگام پياده سازي موتور با روتور سيم پيچي، به آن توجه داشت، وجود ولتاژ ثانويه(و جريان ثانويه) است كه روي پلاك موتور نوشته شده است.

سيم پيچي آرميچر با دست

بالشتك دينام سيم پيچي است كه به طوري خاص آموزشگاه سيم پيچي  به دور هسته خود پيچيده شده و با القاي ميدان مغناطيسي ارميچر بر ان ايجاد الكتريسيته ميكند . آرميچر دينام بوسيله ي چرخيدن در حوزه مغناطيسي بالشتك ها، توليد برق مي نمايد كه برق توليد شده به كلكتور منتقل شده و بوسيله زغال ها جمع آوري مي گردد و بدين ترتيب برق توليد شده از دينام به قسمت لازم مي رسد. ارميچر دينام تنها قصمت متحرك ان است كه با استفاده از تسمه موتور به گردش امده و توسط سيم پيچي كه درون هسته ان قرار گرفته ايجاد ميدان مغناطيسي ميكند . قطعات دينام شامل اجزاي مهمي است كه هر كدام از آنها در طرز كار آن تأثير زيادي دارند. با توجه به اينكه بسياري از ما از موتور روتورسيم پيچي شده استفاده نمي كنيم، قابل فهم است كه هر كسي درك روشني از تفاوت آن با يك موتور قفس سنجابي ندارد. يكي از رشته هايي كه مورد توجه دانش آموزان دوره متوسطه قرار گرفت رشته برق (موتورپيچي) بود در اين رشته اگر شخصي مايل به ايجاد كسب و كار باشد كافي است تعداد 66 واحد از دروس متوسطه را در دبيرستان و 32 واحد هم كه مربوط به دريافت مهارت فني وحرفه اي مي باشد بايد بگذراند كه هم موفق به اخذ ديپلم متوسطه شده و هم شغلي را فرا گرفته كه ميتواند در اين زمينه فعاليت نمايد.البته ارگانهاي دولتي بايد كارآفرينان را حمايت كنند .

ورقه هاي استاتور بر روي يكديگر جمع شده و پرچ مي شوند كه حاصل آن يك سيلندر توخالي را مي سازد. با استفاده از ساختار ورقه ورقه ، جريان هاي گردابي در هسته به حداقل مي رسند. بررسي كاربرد هاي موتور سري در صنايع مختلف. بررسي عملي موتورهاي DC شنت. اين پيكربندي ، ژنراتور شنت بلند (long-shunt generator) ناميده مي شود. در حاليكه در موتورهاي DC به وسيله اي الكتريكي يا مكانيكي براي توليد اين ميدان دوار نياز دارند. انتخاب افراد غير متخصص در زمينه سيم پيچي موتور لوازم الكتريكي علاوه بر عدم توانايي در رفع عيب و سرويس مناسب ممكن است از كارافتادن و ضرر مالي را به دنبال داشته باشد.اما يك فرد متخصص و فني براي سيم پيچي را از چه طريقي قابل شناسايي است؟ موادي را كه به جريان اجازه عبور دادن مي دهند مواد رسانا مي نامند. در سيم پيچي موتور تك فاز براي موتورهايي كه داراي قدرت كمتري مي باشند بايد از يك سيم پيچ كمكي در كنار سيم پيچ استارت نيز استفاده شود. سيم پيچ راه انداز يا سيم پيچ كمكي اشغال مي كند.

دستگاه استاتور پيچ برند گلدستار كره . دستگاه هاي مختلف مانند كولر، پنكه، جاروبرقي، لباسشويي، ظرفشويي و … ماشين آلات صنعت هاي مختلف و موتور هاي الكتريكي يكي از موضوعاتي است كه در دنياي امروز كمتر به آن توجه مي شود. بمنظور شناسايي محصول بايد نقشه كامل محصول كه شامل مدارات الكتريكي و ساير نكات فني آن است در اختيار متقاضي قرار داده شود تا در (موقع تعمير) راحت تر اقدام شود. اكثر مواقع پس از اتمام سيم پيچي آرميچر ها و روتور ها به منظور بالانس كردن آن ها جهت گشتاور راحت تر و بر خورد نكردن با اطراف الكتروموتور و يا استاتور مورد استفاده قرار ميگيرد. هسته مغناطيسي : كه شامل مجموعه اي از ورقهاي فولادي است كه داراي شيار در سطح داخلي آن مي باشد كه پس از قرار گرفتن در كنار هم تشكيل يك حجم استوانه اي توخالي را ميدهد . بيان موضوع: برق و سيستم ها قدرت و تابلوهاي آن از مهمترين عوامل به راه افتادن كارخانجات و صنايع و موسسات مي باشد به طوري كه بدون آن نمي توان هيچ نوع توليدي را در يك كشور بدون آن داشت پس بايد آن را جدي گرفت و به آن اهميت زيادي داد. موتور يا ژنراتور را AC مي نامند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.